سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهرهای قبرس شمالی را کاوش کنید و نحوه دسترسی به آنها را بیابید


آیا شهرهای قبرس شمالی را می شناسید؟ جزیره زیبای قبرس از دو قسمت شمالی و جنوبی تشکیل شده است که ترکیه آن را جمهوری قبرس می نامد. این جزیره زیبای مدیترانه ای به دلیل مکان های تاریخی فراوان و امکانات گردشگری مناسب، هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است. از طرفی جزیره قبرس در نزدیکی ایران قرار دارد و یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان محسوب می شود. شهرهای قبرس شمالی شامل گیرنه، فاماگوستا، نیکوزیا و لفکادا هستند که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. به همین دلیل در این مقاله به معرفی شهرهای توریستی قبرس شمالی و راه های دسترسی به آنها می پردازیم.

شهر گیرنه در قبرس شمالی

شهر گیرنه در قبرس شمالی به عنوان مرکز فرهنگی و اقتصادی قبرس شمالی شناخته می شود. این شهر مکانی زیبا و آرام برای دانشجویانی است که می خواهند زندگی کنند. بسیار مناسب برای مسافران و مهاجران. گیرنه هتل های لوکس، بسیاری از مناطق سبز را ارائه می دهد. این یک شهر ساحلی با یک قلعه تاریخی و یک بندر کوچک به شکل نعل اسب است.

همه این زیبایی ها شهر گیرنه را به یک جاذبه گردشگری در قبرس شمالی تبدیل کرده است و به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی از این شهر دیدن می کنند. گیرنه یک کلیسای قدیمی نیز دارد که هر یکشنبه افراد زیادی از آن بازدید می کنند و گیرنه دارای خدمات بسیاری از جمله خدمات مختلف شهری، فروشگاه، بانک، کافه و رستوران است و از نظر پیاده روی توسعه یافته و برای زندگی مناسب است. . علاوه بر این، شهر گیرنه دارای شهرهای کوچک زیبایی است و اگر می خواهید در سفر آرامش بیشتری داشته باشید، توصیه می کنیم این شهر را انتخاب کنید.

بهترین راه برای رسیدن به گیرنه با هواپیما است. گیرنه مسیر اصلی و بین‌المللی هوایی شمال قبرس است و یک فرودگاه بین‌المللی به نام فرودگاه ارجان در بین گیرنه و نیکوزیا وجود دارد، خطوط هوایی بین‌المللی پروازهای مستقیم از اروپا و سایر نقاط جهان به این فرودگاه ارائه می‌دهند. علاوه بر این، شما می توانید از طریق فرودگاه های لارناکا و پافوس در قبرس جنوبی وارد قبرس شمالی شوید، اما برای بازدید از سایر نقاط قبرس شمالی باید مجوزهای لازم را داشته باشید.

شهر لفکادا در شمال قبرس

شهر لفکادا یکی از شهرهای شمال قبرس است که با ساحل دریا و کوه های بزرگ در کنار باغات و مرکبات ترکیب شده است و همین امر جلوه ای شگفت انگیز در شهر ایجاد کرده است. همچنین سه سد در این روستا ساخته شده که آب کشاورزی و شرب را تامین می کند. از دیگر جاذبه های گردشگری لفکادا می توان به پارک آتاتورک در مرکز شهر اشاره کرد که هر ساله مسابقات آشپزی در آن برگزار می شود.

سفر به لفکادا در شمال قبرس به لطف اصلاحات اخیر در شبکه حمل و نقل شهر هرگز آسان نبوده است. از فرودگاه آرجون به راحتی می توانید به شهر برسید. علاوه بر این، گردشگران می توانند از شهرهای دیگر دیدن کنند. قبرس شمالی از منطقه تجاری نزدیک لفکادا استفاده می کند. این مرزها بازدید از تاریخ و فرهنگ لفکادا و اطراف آن را برای گردشگران آسان می کند.

نیکوزیا یا لفکوشا شهری در شمال قبرس است

شهر نیکوزیا یا لفکوشا در قبرس شمالی پایتخت این کشور است و جالب است بدانید که این شهر ساحل ندارد، به این معنی که اگر می خواهید به منطقه ای ساحلی سفر کنید نیکوزیا انتخاب خوبی برای شماست. . . نیکوزیا گردشگران کمتری دارد، بنابراین نیکوزیا انتخاب بهتری برای کسانی است که می‌خواهند در محیطی کمتر آشفته استراحت کنند. یکی از مزایای زندگی و سفر در نیکوزیا این است که قیمت بسیاری از خدمات مانند بازارها، رستوران ها و کافه ها در طول سال تغییر می کند و هزینه ها نسبت به گیرنه کمتر است.

اگر به این شهر سفر کنید، بقایای سبک معماری آن را خواهید دید. نیکوزیا دارای ادیان، عقاید و نژادهای مختلف است و به همین دلیل این شهر به شهر هزار ملت معروف است. در بسیاری از موارد، دانش آموزانی که به قبرس شمالی می آیند، نیکوزیا را به عنوان شهر خود انتخاب می کنند و به همین دلیل است که نیکوزیا به عنوان شهر آموزش شناخته می شود. با این حال در نظر بگیرید که نیکوزیا به عنوان گرم ترین شهر در بین تمامی شهرهای قبرس شمالی شناخته می شود که به عنوان نقطه ضعف شهر شناخته می شود.

امروزه دسترسی به نیکوزیا راحت تر از گذشته است. و از طریق فرودگاه ارجان که بین گیرنه و نیکوزیا قرار دارد می توانید به این شهر برسید. یا از طریق فرودگاه های لارناکا و پافوس در جنوب قبرس به نیکوزیا سفر کنید، علاوه بر این، وجود مسیرهای تجاری و توریستی نزدیک به نیکوزیا، شهر را برای مسافران و مناطق اطراف آن قابل دسترسی می کند. . و به گردشگران اجازه می دهد تا بدون هیچ مشکلی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی نیکوزیا دیدن کنند.

D"Stad Famagusta در شمال قبرس

فاماگوستا یکی از زیباترین و بزرگترین شهرهای قبرس شمالی است. به همین دلیل اگر می خواهید سفری فراموش نشدنی به این جزیره داشته باشید، بازدید از فاماگوستا را به شما توصیه می کنیم. این شهر از چندین ساحل طلایی زیبا تشکیل شده است که هر مسافری باید حداقل یک بار از آنها دیدن کند.

شهر فاماگوستا در قبرس شمالی به راحتی قابل دسترسی است. یکی از راه های اصلی رسیدن به شهر از طریق فرودگاه Argens است که با تاکسی فرودگاه به راحتی قابل دسترسی است. این فرودگاه پروازهای مستقیم به فاماگوستا از مقاصد اروپایی و بین المللی ارائه می دهد. همچنین می توانید از طریق فرودگاه های لارناکا و پافوس در جنوب قبرس به فاماگوستا برسید. از طریق مسیر شهر فاماگوستا می توانید وارد شهر و مناطق اطراف آن شوید، از دیدن تمامی آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی فاماگوستا لذت ببرید و تجربه ای بی نظیر از سفر به قبرس شمالی داشته باشید.