سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با پمپ برتولینی


پمپ برتولینی نوعی پمپ است که برای تزریق سم برتولینیوم A (با نام تجاری بوتاکس) به پوست و بافت زیرین استفاده می شود. این پمپ ها عمدتاً برای اقدامات پزشکی که نیاز به تزریق دقیق مواد دارویی به نواحی مختلف بدن دارند، از جمله:

پمپ ها را باید مهمترین ابزار در بخش آب دانست که کاربرد اصلی آن ایجاد فشار قوی در جریان مایعات و انتقال سریعتر و آسان تر آنها می باشد. در این مقاله علاوه بر مروری بر تاریخچه و کاربردهای مختلف پمپ برتولینی، محصولات ارائه شده توسط نمایندگی پمپ برتولینی ایتالیا در ایران را نیز ارائه می دهیم.

پمپ چیست و چه کاربردی دارد؟

پمپ یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین وسایل با عملکرد مکانیکی است که برای انتقال و انتقال مایعات در سرعت و فشار بالا استفاده می شود. اگر متوجه شده اید، انتقال مایعات از طریق لوله ها به تنهایی کار آسانی نیست. به همین دلیل پمپ های مختلف از روش ها و عملکردهای متفاوتی برای جابجایی مایعات برای حمل و نقل استفاده می کنند.

پمپ برتولینی چیست؟

برتولینی (برتولینی) نام یک شرکت بزرگ ایتالیایی است که محصولات اصلی آن پمپ ها هستند و اغلب به خاطر محصولاتی که دارای طراحی خوب و عمر طولانی هستند، مشهور است. در واقع می توان گفت پمپ های برتولینی پمپ هایی هستند که توسط این شرکت تولید و عرضه می شوند.

در سال 1918 فردی به نام اوگو برتولینی شرکت هیدرومکانیکال را تأسیس کرد. این شرکت در ابتدا پمپ های پیستونی تولید می کرد که در زمینه سم پاشی و کشاورزی بسیار موثر بود. فعالیت این شرکت مصادف با توسعه دوران صنعت کشاورزی بود که بهترین زمان برای افزایش و گسترش تولید آن بود.

در این دوره بود که شرکت تولید پمپ های رگولاتور دیافراگمی و پیستونی را آغاز کرد. این شرکت متعاقباً با عرضه پمپ برتولینی که به نامی محبوب و آشنا در صنعت پمپ تبدیل شد، طیف وسیعی از محصولات را تولید و عرضه کرد و نام خود را به برتولینی تغییر داد.

پمپ کارواش برتولینی را بشناسید

پمپ های کارواش یکی از پرکاربردترین دستگاه ها در صنایع مختلف می باشد. کاربرد اصلی آنها نظافت و بهداشت است که به دلیل فشار و چگالی زیاد آب حائز اهمیت است. به این ترتیب می توان روند شستشو و نظافت را تسریع کرد و به صرفه جویی زیادی در مصرف آب کمک کرد. پمپ های برتولینی آب معمولی و کم فشار را با سرعت بالا و هزینه کم به آب پرفشار تبدیل می کنند. https://zibatan.com/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%d9%85%d9%be-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86%db%8c/

پمپ های کارواش برتولینی به طور کلی در دو دسته اصلی موجود می باشند. کوپلینگ مستقیم و کوپلینگ شاسی؛ از نظر جنس بدنه، معمولاً از برنج یا فولاد ساخته می شوند. علاوه بر این، پمپ های برتولینی به چهار زیر مجموعه به نام های سری TM، سری WM، سری WJCU و سری CA تقسیم می شوند. لازم به ذکر است که این نوع پمپ ها در سری های سه فاز و تک فاز تولید می شوند.

با نحوه استفاده از پمپ های برتولینی برای کارواش خود آشنا شوید.

پمپ برتولینی دارای مزایا و کاربردهای فراوانی است که در هر شرایط و موقعیتی که نیاز به آب فشار قوی باشد می توان از آن استفاده کرد. از کاربردهای اصلی پمپ کارواش برتولینی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کارواش: برای شستن هر نوع ماشین یا هر نوع ماشین دیگری.

تمیز کردن: به تمیز کردن محیط یا هر قسمت دیگری مانند دیوار، آسفالت، کف، شیشه و موارد دیگر کمک می کند.

تمیز کردن: به حذف رنگ مانند کفپوش اپوکسی یا راهرو کمک می کند.

رسوب زدا: به حذف کثیفی و رسوب، کثیفی یا زنگ زدگی از سطوح مختلف کمک می کند.

شستشو: نظافت و شستشوی کف محیط هایی مانند پارکینگ، کارگاه، کارخانه و مانند آن.

مهمترین ابزار تعویض پمپ برتولینی را بشناسید

یکی از قطعات اصلی پمپ کارواش به خصوص مدل برتولینی متعلقات آن است. شناخت اجزای اصلی این دستگاه موضوع مهم و مفیدی است که در ادامه به توضیح بیشتر آن می پردازیم.

سیستم گرمایش آب

اگر چه در بسیاری از شرایط یک پمپ آب خالی کافی است. آب داغ برای تمیز کردن و حذف چربی و مواد روغنی از سطوح مورد نیاز است. آب گرم توانایی بیشتری در حذف چربی و مواد روغنی دارد و با حداقل تلاش می تواند بالاترین سطح تمیزی را ارائه دهد.

با سیستم آبگرمکن، آب یا سایر مایعات به طور جداگانه و خارج از حفره پمپ گرم می شوند، بنابراین گرمای ایجاد شده به پمپ و اجزای آن آسیب نمی رساند و عمر مفید آن را کاهش نمی دهد. سیستم های گرمایش پمپ دو گزینه دارند: برقی و دیزلی، گازوئیل مایعات را بیشتر گرم می کند.

نیزه و بینی

لنس و نازل معادل شیلنگ و کنترل کننده لوله هستند. انواع تیغه ای در دو مدل مستقیم و برشی موجود هستند و اگر در کارواش از موتورهای برق کلاچ استفاده می کنید، تیغه ها گزینه بهتری برای شما هستند.

شیلینگ

برای استفاده بهتر و راحت از پمپ برتولینی، استفاده از شیلنگ های مخصوص با مقاومت و فشار بالا ضروری است. شیلنگ های مناسب در انواع مدل های تک سیم و دو سیم موجود است که مقاومت بالایی در برابر فشار آب نشان می دهد.

اخرین حرف

مجموعه آب نیرو عرضه کننده انواع پمپ کارواش و همچنین نمایندگی ایتالیایی پمپ برتولینی در ایران می باشد که برای مصارف خانگی، کارگاهی و صنعتی موجود می باشد. در صورت نیاز به این پمپ ها به سایت آب نیرو مراجعه کنید.