سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده از صفحات فولادی ضد زنگ 304


هنگام انتخاب مواد برای محصولات یا فرآیند تولید، ویژگی ها و ویژگی هایی مانند وزن، استحکام، مقاومت در برابر خوردگی و هزینه اغلب اولویت دارند. این همان چیزی است که قلع را در صد سال گذشته به فلزی با ارزش تبدیل کرده است. با انتخاب آلیاژهای مختلف، احتمالاً ورق فولادی کاملاً مناسب و مقرون به صرفه برای نیازها و کاربرد شما وجود دارد و یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه، ورق فولاد 304 است.

ورق استیل 304 اولین بار در سال 1924 توسط Firth-Brown Steel Works ساخته شد. امروزه این آلیاژ پرمصرف ترین فولاد آستنیتی موجود است که به «فولاد 8-18» نیز معروف است زیرا عوامل و عناصر اصلی این آلیاژ کروم (حدود 18 درصد) و نیکل (حدود 8 درصد) است. خالق این فولاد دکتر دبلیو. اچ. هاتفیلد بود که در دوران قبل از جنگ جهانی دوم مسئولیت تعدادی از پیشرفت ها در زمینه فولاد آلیاژی از جمله آلیاژ 8-18 با تیتانیوم را بر عهده داشت که ما اکنون به آن ورق فولاد 321 می گوییم. .. اما هیچ کدام از کارهای او میراثی بزرگتر از توسعه لیگ 304 نیست.

مشخصات ورق فولادی 304 چیست؟

ویژگی اصلی ورق فولادی 304 این است که به عنوان ماده آستنیتی شناخته می شود. این بدان معنی است که فلزی است که با سایر عناصر پایین تر مخلوط شده است. آهن غیر مغناطیسی این آلیاژ دارای یک نقطه یوتکتوئیدی است که در دمای 727 درجه سانتیگراد یا 1341 درجه فارنهایت رخ می دهد. آلوتروپ آستنیت به صورت فولاد در دمای اتاق وجود دارد و به سر ویلیام چندلر رابرتز آستن نسبت داده می شود.

ورق فولادی ملایم 304 (304L) با شماره سطح 4 در بازار موجود است. این نوع فولاد به دلیل محتوای کم کربن آن عموماً ایمن و مناسب برای استفاده در اکثر عملیات جوشکاری عمومی در ساختمان ها و سایر صنایع است. تشکیل رسوبات کاربید در حین عملیات جوشکاری، حداقل است. آلیاژ 304 مقاومت عالی در برابر زنگ زدگی دارد و خوردگی بین دانه ای آن بسیار کم است. ورق فولادی 304 بعد از جوشکاری نیازی به آنیلینگ ندارد مگر اینکه کاربرد خاصی داشته باشید که در آن تنش زدایی لازم باشد.

فولاد کم کربن 304 (304L) نیز آلیاژی است که به دلیل ماشین کاری و شکل پذیری عالی شناخته شده است. این خصوصیات است که اجازه می دهد از ورق فولادی 304 برای اهداف مختلف مانند ساخت سینک، گلدان و سایر اجسام توخالی استفاده شود. علاوه بر این، استحکام تسلیم کم و ازدیاد طول آن باعث می شود که آلیاژ 304 به تمام اشکال پیچیده تبدیل شود. ورق فولادی 304 به سرعت سفت می شود، بنابراین فقط پس از شکل گیری نیاز به خنک شدن دارد که عامل مهمی در صرفه جویی و عملکرد آن است. در صورت لزوم پس از روتومولدینگ و فرم دهی گرم می توان آنیلینگ تنش زدایی یا آنیل کامل را با توجه به نیاز شما انجام داد.

ورق فولادی 304 غیر مغناطیسی بوده و رسانایی الکتریکی و حرارتی پایینی دارد. مقاومت به خوردگی بالاتری نسبت به سایر آلیاژهای فولادی دارد.علاوه بر این، جوش پذیری آن همانطور که در بالا ذکر شد، چندین روش جوشکاری تجاری باید استفاده شود. از جمله روش های جوشکاری مقاومتی و فیوژن. دمای ثابت بین 1700 تا 2300 درجه فارنهایت هنگام ساخت ورق فولادی مورد نیاز است.

یکی دیگر از ویژگی های برجسته فولاد 304 تطبیق پذیری و انعطاف پذیری آن است. برای بسیاری از تنظیمات ساختمانی و تولیدی مناسب و ضروری است و به همین دلیل در بسیاری از صنایع محبوب و پرطرفدار است. مقاومت آن در برابر خوردگی بین دانه ای که معمولاً نتیجه و محصول تنش زدایی با فولاد است، برای تولید محصولات به روش دیگری که در آن فولاد قابل استفاده نیست مناسب است. اگرچه می توان از آن در کارهای گرم استفاده کرد، اما ورق فولاد 304 در کارهای سرد سخت تر و محکم تر است. فولاد کم کربن 304 یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود اگر با محیطی خورنده یا منطقه ای که تحت تاثیر گرما قرار دارد، سروکار دارید.

کاربردهای رایج ورق فولادی 304  مهفا چیست؟

به دلیل محبوبیت آن، به سختی می توان صنعت و بخشی را پیدا کرد که از ورق فولادی 304 استفاده نکند. ضخامت کاغذ با کیفیت باید کمتر از یک چهارم اینچ در عرض آن باشد. ورق فولادی از تمامی غلتک ها عبور کرده و به ضخامت و ابعاد مورد نظر می رسد. برخی از رایج ترین کاربردهای ورق فولادی شامل ساخت لوازم خانگی و نگهداری نگهدارنده یا ابزار است. به ویژه، مقاومت بالای آن در برابر خوردگی، آن را به یک انتخاب برجسته و اصلی برای صنایع نساجی، شیمیایی، غذایی، حمل و نقل و هوافضا تبدیل می کند.

این مخلوط را می‌توانید در سینک‌ها، کویل‌های معمولی در ژنراتورهای بخار، شیرآلات، ماشین‌ها، دستگاه‌های تصفیه و فیلتر کردن آب، قطعات ماشین‌آلات، تجهیزات پردازش مواد غذایی، هواپیما، موشک‌های جنگی، ساخت‌وساز ساختمان، تجهیزات رنگ‌آمیزی، قابلمه‌ها و تابه‌ها پیدا کنید. مواد شیمیایی و مبدل های حرارتی از فولاد 304 می توان به صورت پیچ، مهره، پیچ و مهره و سایر انواع بست در تجهیزات صنعتی و دریایی استفاده کرد.

بدیهی است که مقاومت در برابر خوردگی تنها جنبه مورد توجه در صنایع سنگین نیست. غذا همچنین به دلیل دارا بودن اسید بالا در مواردی مانند میوه و گوشت، منبع اصلی و منشا خوردگی است. به همین دلیل استیل ضد زنگ اولین انتخاب برای اقلامی مانند سینک ظرفشویی، رومیزی، جا چای و میوه، اجاق گاز و فر، یخچال و آبچکان ظرفشویی است. یکی از رایج ترین کاربردهای ورق فلز 304 به طور سنتی در ظروف آشپزخانه مانند تولید قوری، تابه و کارد و چنگال بوده است.