سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دبی مال برای لذت بخش

خیابان شیخ زاید، شاهراه اصلی دبی است که از منطقهی مدرن و تجاری شهر عبور میکند. دبی مال با مساحتی بیش از 1.1 میلیون متر مربع، شامل بیش از 1200 فروشگاه، رستوران، کافه و امکانات تفریحی متنوع مانند پیست اسکی، آکواریوم و باغ وحش زیرآب، آبشار دبی مال، شهربازی، پارک واقعیت مجازی، کیدزانیا و غیره می باشد. شهر دبی امروزه با سرعت زیادی رو به پیشرفت است به طوری که گفته میشود این شهر تصویری از آینده را در زمان حال به نمایش میگذارد. علاوه بر این، در روزهای آفتابی بدون مه، چشمانداز ساختمانها یا جزایر مصنوعی در فاصله طولانی بسیار واضحتر به نظر میرسد.طبقه 148، منبع عکس: سایت burjkhalifa.aeبا اینکه میتوانید مدتزمان نامحدودی را در سکوهای 124 و 125 بگذرانید؛ برای تماشای چشمانداز شهر از سکوی 148 فقط 45 دقیقه زمان دارید. دومین سکوی تماشای برج، At The Top SKY نام دارد که در طبقه 148 و در ارتفاع 555 متری از سطح زمین قرار دارد. بخش «WaveOz 180 FlowRider» که فقط سه نمونه از آن در دنیا وجود دارد، از بخشهای مفرح پارک مذکور محسوب میشود که امکان موجسواری را برای افراد مبتدی فراهم میکند. منبع عکس: سایت burjkhalifa.aeپوشش بیرونی برج از شیشههای رفلکتیو (بازتابدهندگی)، آلومینیوم، پنلهای مثلثی از جنس فولاد ضدزنگ و بخشهای لولهای عمودی از فولاد ضدزنگ تشکیل میشود. پیمانکاران دیگری که به ساخت برج کمک کردند، شامل گروه بلژیکی «Besix» و گروه امارتی «Arabtec» بودند؛ ضمن اینکه «شرکت ساختوساز ترنر» (Turner Construction Company) بهعنوان مدیر پروژه انتخاب شد.منبع عکس: سایت burjkhalifa.aeبرج خلیفه بهطور عمده توسط کارگرانی از جنوب آسیا ساخته شد که به گزارش دیدهبان حقوق بشر، در شرایط بسیار بدی زندگی میکردند و اغلب حقوقی به آنها داده نمیشد. آنها در شرایط خطرناکی کار میکردند که باعث مرگومیر و جراحت بسیاری از آنها شد.عکاس: ناشناسهر سال نمایش آتشبازی یا نمایش لیزری در برج خلیفه در شب سال نو برگزار میشود که هزاران نفر را جذب میکند؛ ضمن اینکه میلیونها نفر همزمان بهصورت آنلاین به تماشای آن مینشینند.

در زمان ساخت برج خلیفه و دیگر پروژههای عمرانی در دبی، بحران اقتصادی باعث شد که کارهای ساختوساز در آستانه تعطیلی قرار بگیرند. حاکم دبی یک بار در توییتی گفته بود که ایده ساخت برج خلیفه در زمان بازدید از ساختمان امپایر استیت در شهر نیویورک در چند دهه در ذهنش ایجاد شد؛ سازهای که در آن زمان بلندترین ساختمان جهان محسوب میشد. متاسفانه امروزه اگر اطلاعات و دانش کافی در مورد اجناس مختلف و نحوه خرید و فروش آن نداشته باشید ممکن است به راحتی از شما کلاه برداری شود و سرمایه شما از دستتان برود. درباره مصالح مورد استفاده نیز باید گفت، بهطور کلی 330 هزار متر مکعب سیمان و 39 هزار تن فولاد برای ساخت آن استفاده شده است. 330 هزار متر مکعب بتن در این سازه به کار رفته است که برای انتقال بتن به ارتفاعهای بالای برج، پمپ جدیدی به نام «BSA 14000 SHP-D» برای این پروژه طراحی و تولید شد. پیاده روی در این خیابان، مانند پیاده روی در خیابان های شلوغ آمریکا در سال 1950 است. تحقیقات خاصی روی برج خلیفه انجام شد تا پس از تعیین تغییرات یادشده، آنها را در طراحی ساختمان لحاظ کنند.بیش از 40 آزمایش تونل باد روی برج خلیفه انجام شد تا تاثیرات باد بر برج و ساکنان آن بررسی شود.

کویر القدره، زیباترین مکان برای لذت بردن از اوقاتی با کیفیت است. برای آشنایی بیشتر با برج خلیفه، با ما همراه باشید. در ادامه همراه پرشین هتل باشید. مهندسان با ایجاد 33 حفره عمیق، به بررسی ویژگیهای زمین محل احداث برج خلیفه پرداختند و متوجه شدند که زمین برج از ماسهسنگ، لایسنگ و سنگ گچ تشکیل شده است.در نهایت فونداسیون ساختمان با 50 متر عمق زده شد و ساخت برج با قرارگیری 192 شمع با قطر 1?5 متر در زمین ادامه یافت. اگر در سفر به دبی قصد دارید به رستوران اتمسفر بروید، یادتان باشد که حتما لباسهای معقول و رسمی به تن کنید و از پوشیدن شلوارک، کفشهای جلو باز و … اوتلت مال دبی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 10 شب و روزهای پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 12 شب باز است.- روزهای دوشنبه، برخی از فروشگاهها تعدادی از محصولات خود را بیرون ویترین قرار میدهند. سکوهای تماشای «At The Top» در طبقات 124 و 125 از روزهای یکشنبه تا چهارشنبه بین ساعت 10 تا 22 و از پنجشنبه تا شنبه، بین ساعت 10 تا 24 به روی بازدیدکنندگان باز هستند. ساعات کاری مرکز خرید وافی مال: تمام ایام هفته از 10 صبح تا 10 شب به جز پنجشنبه ها و جمعه ها که در ساعت 12 تعطیل می شوند. گردش در این بخش از زمانی آغاز میشود که وارد اسکای لانژ برج خلیفه شده و از آنجا به آسانسور اختصاصی اسکورت میشوید.برای دسترسی به سکوهای تماشا نمیتوانید بهطور مستقیم از ورودی ساختمان استفاده کنید؛ زیرا این بخش فقط برای ورود افراد شاغل در برج، ساکنان و مهمانان هتل اختصاص دارد. عید فطر یکی از خارقالعادهترین و اصلیترین اعیاد مسلمانان است که در پایان ماه مبارک رمضان، ماه روزهداری اسلامی جشن گرفته میشود.

فضایی دنج با مبلمان شیک و موسیقی زنده، محیطی عالی برای چشیدن غذاهای ژاپنی است که بهندرت در خارج از ژاپن یافت میشوند. سوئیت منحصربهفردی با 390 متر مربع مساحت در طبقه 39 وجود دارد که شخصا توسط جورجو آرمانی طراحی شده است. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که می توانید با مترو نیز به ساحل جمیرا دسترسی داشته باشید. برای دسترسی به این بازار می توانید در ایستگاه الرشیدیه پیاده شوید و سپس از اتوبوس های شماره 366 استفاده کنید. یکی دیگر از دلایل جذابیت دهکده جهانی دبی ، برگزاری بیش از 12 هزار نمایش در ماه است. منبع عکس: سایت timeoutdubai.com«رستوران آرمانی هاشی» (Armani Hashi) یکی از بهترین رستورانهای دبی است که غذاهای ژاپنی خوشمزه را سرو میکند. سپس از خروجی جاده مرکز شهر (Inancial Centre Road) خارج شده و بعد با کمک تابلوهای راهنما به سمت برج خلیفه بروید. در واقع این جاذبه دیدنی در مرکز شهر دبی خودنمایی میکند؛ ناحیهای که در امتداد جاده شیخ زاید واقع شده و یکی از چندین منطقه شهر است که تعداد زیادی آسمانخراش را در خود جای داده است. برج العرب دبی برای بسیاری از اهالی سفر نیاز به معرفی ندارد. با توجه به اینکه در این فصلها گردشگران زیادی به دبی نمیروند، با خیال راحت و بدون معطلی در صفهای طولانی، میتوانید از این برج بازدید کنید. این بخش شامل نمادهایی از اهرام ثلاثه مصر و نقاشی ها و حکاکی های مصری می باشد و ستون های پایروسی و فانوس های باشکوه، بازارهای قدیمی مصر را برای بیننده تداعی می کند. موزه قهوه دبی در منطقه قدیمی الفهیدی تاسیس شد تا تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد قهوه سنتی دبی و خلیج فارس و همچنین فضایی دلپذیر از دکوراسیون سنتی این شهر به دست آورید. سرآشپزهای این رستوران از دستورهای غذایی هندی استفاده کرده و غذاهای گیاهی و غیرگیاهی را به شکلی جدید ارائه میکنند.

این مکان شیک با تختهای راحتی مجلل، غذاهای وسوسهانگیز و نوشیدنیهای خوشطعم، محل مناسبی برای استراحت و تفریح است.منبع عکس: سایت burjkhalifa.aeاسپا: اسپا در دو طبقه مجزا برای بانوان و آقایان ارائه میشود که با سونا، اتاق بخار و دوش تجربه (ترکیب جلوههای مختلف آب مانند باران گرمسیری، مه، آبشار موسمی، موسیقی و عطر) مجهز شده است. بنابراین، تمام بتن عمودی برای تحمل بارهای گرانشی و جانبی استفاده میشود و این برج از نظر پیچشی و حرکت به طرفین، بسیار مقاوم و محکم عمل میکند.منبع عکس: سایت som.comهمین طور که سازه برج بهصورت مارپیچی بالا میرود، بالها عقبنشینی میکنند که در نتیجه صفحههای کف متفاوتی به وجود میآید. نحوه حمل و نقل از فرودگاه بین المللی دبی به چه صورت است؟ از نزدیکترین جاذبه های گردشگری دبی به مسجد ایرانیان امام حسین دبی میتوان مسجد جمیرا، پارک الوصل دبی، باغ وحش دبی، مرکز خرید دبی مال، مرکز خرید تاون سنتر جمیرا دبی، مرکز خرید لامسی پلازا و مرکز خرید مرکاتو دبی اشاره کرد. میتوان آن را شهری از شگفتیهای تفریحی آبی دانست. از ژانویه 2007، این برج به آسمانخراش فوقالعادهای تبدیل شد که بیش از 100 طبقه آن ساخته شده بود؛ گرچه فقط یک ماه بعد، این برج جایگاه سازهای با بیشترین طبقه در دنیا را از آن خود کرد. پروژه برج خلیفه که در اول نام آن برج دبی بود در ژانویه سال 2004 ( سال 1382 ) کلید خورد و این پروژه که در واقع بلند ترین آسمان خراش نیز هست بعد از 6 سال در ژانویه سال 2010 افتتاح گردید و اینکه در ابتدا این سازه برج دبی نام داشت ولی در زمان افتتاحیه محمد بن راشد آل مکتوم ( حاکم دبی ) به احترام خلیفه بن زاید ( حاکم امارات ) نام آن را برج خلیفه گذاشت . برای آبیاری این پارک از آب حاصل از میعانات سیستم برودتی دورن برج استفاده میشود.

در «رستوران مدیترانهای آرمانی» (Armani Mediterraneo) از غذاهای یونانی و اسپانیایی تا خاورمیانهای و غیره پیدا میشود. ساعت کاری برج خلیفهفصل مناسب برای بازدید از برج خلیفه دبی چه زمانی است؟ از طرفی، هوای دبی در ماههای نوامبر تا مارس (آبان تا اسفند) در بهترین حالت خود است و به همین دلیل، بسیاری از گردشگران این ماهها را برای سفر خود انتخاب میکنند.چگونه به برج خلیفه دبی برویم؟ در طبقه همکف است و انواع مختلف شکلات و آبنبات را می توانید از این فروشگاه خریداری کنید. راهنمای مهمانان نیز حقایق جالبی در مورد برج خلیفه به شما ارائه میدهد که بازدید شما را مفیدتر میکند. این هتل تحقق رویای دیرینه طراح است تا سبک پیچیده او را به کاملترین شکل زنده کند و تجربه اقامت با آرمانی را به مشتریان خود ارائه دهد. این رستوران با منوهای نوآورانه و استفاده از بهترین مواد اولیه و 20 سال تجربه سرآشپز «جروم لاگارد» (Jerome Lagarde)، وعده غذایی بهیادماندنی را برایتان تضمین میکند. هنگامی که برج برای اولین بار در سال 2010 افتتاح شد، سکوی مذکور با نام «At The Top» در طبقه 124 آغاز به کار کرد و دارای تراس روبازی در ارتفاع 452 متری است که تقریبا در وسط ارتفاع برج قرار میگیرد.برج خلیفه در سال 2014 دومین سکوی تماشا خود با نام «At The Top SKY» را در طبقه 148 و در ارتفاع 555 متری از سطح زمین افتتاح کرد. اگر بخواهیم به بررسی این جاذبه مهم دبی بپردازیم باید بگوییم که دهکده جهانی دبی در اصل یک پارک در فضای باز است که مکانی برای گذراندن ساعاتی بسیار خوش و متفاوت در کنار آشنایی با فرهنگ های مختلف جهانی است و این دهکده یک پارک فضای باز است که 157 روز از سال باز بوده و می توان از آن دیدن کرد و لازم به ذکر است که در ماه های فصل بهار و تابستان از آنجا که هوای دبی بسیار گرم و طاقت فرسا می شود ، این پارک روباز فعالیت نداشته و بسته است ، اما در فصل های خنک تر سال این دهکده جهانی باز بوده و می توانید از تمامی بخش های زیبای این مجموعه دیدن کنید ؛ در ادامه بدانید که دهکده جهانی درست در سال 1997 میلادی برای اولین بار تاسیس گردید و هدف از تاسیس این مجموعه آشنایی ملیت های مختلف با هم می باشد و اکنون هم این مقصود را دنبال می کند به طوری که امروزه نمایندگانی از 32 کشور جهان در این دهکده حضوری پررنگ دارند و بخش های بزرگ و متنوعی به هر یک از این 32 کشور اختصاص داده شده تا معماری ، آثار باستانی ، فرهنگ و سنت ، غذا ، سوغات و همچنین جشنواره های مختلف کشور خود را در بخش های خود در معرض همگان بگذارند و جهانیان را با خود آشنا کنند .

اگر جز آن دسته افرادی هستید که ترجیح میدهید در سفر بیشتر با فرهنگ و رسوم مردم آشنا شوید و سبک زندگی آنها را امتحان کنید؛ خیابان السیف دبی نیز همچنین تجربهای برای شما خواهد داشت. با توجه به عظمت ساختمان برج، تعجبآور نیست که بسیاری آن را به یک شهر عمودی توصیف میکنند که صدها آپارتمان خصوصی، هتل، یک سالن بدنسازی بزرگ، استخر، رستورانهای متعدد و حتی مسجد را در خود جای داده است. در واقع، طبقات بالای 163 تا زیر منار مخروطی که مسکونی نیستند و برای بخش تاسیسات به کار نمیروند، شامل 46 طبقه میشوند و بنابراین، از نظر فنی ساختمان دارای 209 طبقه است. جالب است بدانید که امکان استفاده از سکوهای تماشا برای افراد با ناتوانی حرکتی نیز وجود دارد.هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از برج خلیفه دبی چقدر است؟ هتل برج العرب یکی از معروفترین نمادهای دبی است و معمولاً افراد زیادی در سرتاسر جهان دبی را با برج العرب میشناسند. در این نورپردازی از طیف وسیعی از رنگهای سفید و آبی استفاده شدهاست. طبقات بالای 154 تا 163 همگی برای تاسیسات سازه در نظر گرفته شده است. با اینکه تعداد طبقات برج را عموما 163 طبقه معرفی میکنند؛ اما سازهای به ارتفاع 828 متر نمیتواند فقط همین تعداد طبقه را داشته باشد. در ساحل دبی تسهیلات و امکانات ورزشی و بدنسازی، فروشگاه ها و رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارد و حتی قسمتی هم برای عکس گرفتن با شترهای عربی در ساحل در نظر گرفته است. در دبی مارینا میتوانید برنامه شنا در دریا را داشته باشید، یا ساعتی را برای گشت زنی در فروشگاههای لوکس و مدرن و غذاخوردن در رستورانهای متنوع اختصاص دهید. در این موزه اشیا و وسایل قدیمی و سبک زندگی شیخنشینان دبی، پیش از مدرنیته شدن این منطقه به نمایش گذاشته­ شده است.

جالب است بدانید طبق تحقیقاتی که بر روی این موجودات انجام شده، مشخص شده است که همان اندازه که انسانها از حرکات نمایشی و بازی با دلفینها لذت میبرند، دلفینها نیز این حرکات را دوست دارند و از رابطه با انسانها استقبال میکنند. این سازه ابتدا از روی یک سطح صاف بالا میرود و سپس در هر طرح مارپیچی، عقبنشینیهایی دارد که باعث میشود، حجم برج بهتدریج کاهش یابد. هرگونه ترک بزرگی میتوانست باعث آسیب زیادی به ساختمان شود. همین امر باعث شده است که برج خلیفه از نظر پیچشی بسیار محکم باشد. مسجد حمیرا از سنگ ساخته شده و دو مناره آن زیبایی بنا را دوچندان کرده است. اگر دلتان کمی هیجان و تفریح می خواهد بهترین انتخاب شما می تواند شهربازی دبی باشد، باید بدانید که دستگاه های شهر بازی دبی از جدید ترین تکنولوژی روز ساخته شده است و نهایت مسائل امنیتی در آن ها رعایت شده است. شاید باور نکنید؛ اما آنچه که بهوضوح از روی زمین به چشم میخورد، از ارتفاع بالا کاملا متفاوت است. بازدید برای کودکان زیر چهار سال هزینهای ندارد.بلیط بازدید از هر سه سکوی تماشا 379 درهم (103 دلار) است که برای زمان غروب، این مبلغ به 533 (145 دلار) درهم افزایش مییابد و امکان تماشای برج خلیفه در شب وجود دارد.سکوی تماشای طبقه 148بلیط لانژ: در این بخش از برج که در طبقات 152 تا 154 قرار دارد، روی مبلمان لوکس بنشینید و در کنار مجموعهای از بهترین چایها و قهوهها، از انواع شیرینیهای تازه و دسرهای لذیذ لذت ببرید.

بهترین جاذبه های گردشگری دبی که نباید دیدن آن ها را از دست داد مسجد جمیرا دبی در سال 1976 میلادی ساخته شده و به عنوان یکی از قدیمیترین عبادتگاههای مسلمانان امارات متحده عربی بهحساب میآید که از ظرفیت 1300 نفری برخوردار است. منبع عکس: سایت trendingdubai.com«رستوران اتمسفر» (At.Mosphere) در طبقه 122 برج خلیفه و ارتفاع 442 متری از سطح شهر قرار دارد و با سه فضای لوکس غذاخوری از مهمانان خود پذیرایی میکند.از لحظهای که وارد آسانسور سریع برج میشوید تا زمانی که پشت میز کنار پنجره با چشمانداز مرکز شهر دبی و دریا مینشینید، تجربهای فراموشنشدنی برایتان رقم میخورد. همچنین، آکواریوم تالار گمشده، همه روزه از ساعت 10:00 صبح تا 9:00 شب باز است. همچنین، فصل مناسب برای بازدید برج خلیفه نیز بهار و تابستان است. برای دریافت بلیط کابینهای لانژ پلاس باید مبلغ 180 درهم پرداخت کرد. ریورلند دارای بخش های بسیار جذابی است که از جمله این قسمت ها می توان به وجود دهکده فرانسوی و دروازه هند اشاره کرد. اتاق آخرین ویترین یافته های باستان شناسی از سایت های حفاری در این نزدیکی هست. این تستها طیف گستردهای از آزمایشهای اولیه برای تعیین هوای بادی دبی تا مدلهای بزرگ تحلیل سازهای، تستهای فشار نما، تجزیه و تحلیل خرداقلیمی اثرات در تراسها و اطراف پایه برج را در بر میگرفت.آثار هنری: بیش از 1000 اثر هنری از هنرمندان برجسته خاورمیانه و بینالمللی در برج خلیفه و اطراف بلوار محمد بن راشد را آراستهاند. با وجودی که در طراحی نمای ظاهری برج خلیفه از گیاه هایمنوکالیس الهام گرفته شده است؛ معماری اسلامی و مسجد جامع سامرا نیز نقش بسزایی در طراحی نهایی داشتهاند. هر تجربه در نوع خود منحصربهفرد است؛ زیرا در هر بازه زمانی حسوحال متفاوتی خواهید داشت.در داخل لانژ با راهپله بزرگ، پنجرههای کف تا سقف، مبلمان لوکس و آبنماهای شیک مواجه خواهید شد. در فضای داخلی از شیشه، فولاد ضدزنگ و سنگهای تیره صیقلی همراه با کف تراورتن نقرهای، دیوارهای گچبری ونیزی، فرشهای دستباف و کفپوش سنگی استفاده شده است.

دیوارهای راهرو و دیوارهای ضخیم دستبهدست هم میدهند و پوشش مقاوم خوبی در برابر باد ایجاد میکنند.منبع عکس: سایت thetowerinfo.comدر طبقات تاسیسات، از دیوارهای نگهدارنده استفاده شده است تا ستونهای محیطی را به سیستم دیوار داخلی متصل کنند؛ به این ترتیب، ستونهای محیطی میتوانند به مقاومت بار جانبی سازه کمک کنند. تجربه بودن در این فضا برای هر کسی حتی برای یک بار هم که شده، دلچسب و فراموشنشدنی است. با بیشتر از یک ساعت ماندن در این پارک آبی دبی می توانید 700 الی 1200 کالری بسوزانید. از ماکت برج نهر دبی و دبی داینو و فسیل های دایناسورها هم دیدن کرد و برای تجربه ترس و هیجان به کلبه ارواح سری زد. آکواریوم دبی ، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر ، 140 گونه جانور دریایی را در مخزن معلق عظیم طبقه همکف مرکز خرید دبی نگهداری می کند. اصلیترین ماده ساختمانی برج خلیفه، بتن است و با توجه فشار زیاد وزن ساختمان و آبوهوای گرم دبی که میتواند به 50 درجه سانتیگراد برسد، به نوع خاصی از بتن نیاز بود. جالب است بدانید این قلعه در سال 1787 میلادی برای محافظت از شهر در برابر دشمنان ساخته شده بود ، از آنجا که این مکان جزو قدیمی ترین ساختمان شهر دبی می باشد ، مدتها از آن برای سکونت حاکمان وقت دبی و مقر حکومتی نیز استفاده شده است تا اینکه حاکمان این شهر تصمیم می گیرند که در سال 1970 این مکان را برای استفاده و استارت این موزه مورد بازسازی قرار دهند .

دبی یک سیستم چشمگیر خوبی از جاده ها و بزرگراه ها را به ساکنان کشورخود ارائه می دهد. برای رسیدن به برج خلیفه باید وارد جاده شیخ زاید (Sheikh Zayed) شوید. در «رستوران ایتالیایی آرمانی» (Armani Ristorante) امکان صرف غذاهای اصیل ایتالیایی برای شما وجود دارد. یکی از مهمترین دغدغههای گردشگران و مسافران در زمان سفر به دبی در کرونا، مناطق تفریحی و گردشگری این شهر است. از آنجایی که دبی مسیری پرگردشگر و محبوب است، در دبی هتل های لوکس بسیاری دیده می شود تا مسافرین بتوانند به راحتی در محیطی دلخواه، آرامش داشته باشند. این پیست در منطقه ی معروفی از دبی به نام امارات مال که خود، یک مرکز خرید بزرگ است واقع شده است. به طبقه همکف قاب دبی بروید و از موزهای که تغییرات شهر، از یک دهکده ماهیگیری به مقصد گردشگری را نشان میدهد بازدید کنید. اما کوچههای باریک این محله نشاندهندهی تاریخ کهن و زمانی فراتر از تاریخ دبی قدیم است. جالب است بدانید در این مکان، معماری و نماد کشورهایی که این جهانگرد از آنها دیدن کرده را به صورت شبیهسازی شده به نمایش درآوردهاند تا مردم بتوانند نتایج یک عمر سفر را تماشا کنند. پکیجهای متنوعی برای بازدید از بخشهای مختلف برج خلیفه وجود دارد که میتوانید آنها را در صفحه خرید بلیت بازدید از برج خلیفه ببینید و به صورت آنلاین خریداری کنید. منار مخروطی نهتنها برج خلیفه را بهعنوان بلندترین سازه جهان مطرح کرد؛ بلکه بخشی جداییناپذیر از طراحی کلی برج است که برج را تکمیل میکند. این پارک به طور کلی بخش قابل تامل دبی است. آیا موشن گیت دبی داخلی است یا فضای باز؟ آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت با سالها تجربه در زمینه برگزاری تورهای داخلی و خارجی انتخاب خوبی برای کسانی است که میخواهند یک سفر فراموشنشدنی را تجربه کنند. اطراف برج در روی زمین با آبنماها، فضای سبز و خیابانهای عریض مناسب برای پیادهروی احاطه شده است.منبع عکس: سایت burjkhalifa.aeطراحی داخلی بخشهای عمومی در برج خلیفه نیز توسط شرکت معماری اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOM) و به سرپرستی «نادا آندریک» (Nada Andric) انجام شد.

این وسیله تاثیر بسیار زیادی بر روی کنترل ترافیک شهری داشته و رفتوآمد را نیز برای اجاره خودرو در دبی شهروندان راحت میکند. با وجودی که این برج 828 متری، 24 هزار پنجره دارد؛ تمیزکردن شیشههای آن فقط برعهده تیمی 36 نفره است.عکاس: ناشناستست باد: تاثیر دودکش، پدیدهای است که روی طراحی سازههای بسیار بلند اثر میگذارد و بهخاطر تغییر فشار و دما در ارتفاع رخ میدهد. رستوران اتمسفر، لقب مرتفعترین رستوران دنیا را از آن خود کرده و نامش در کتاب رکوردهای گینس هم دیده میشود. به همین دلیل است که طبقات پایینتر از طبقه 108 که شکل Y در آن بیشتر مشهود است، برای هتل و اقامتگاه استفاده میشود و قسمت بالایی که تقریبا بهشکل دایرهای تبدیل میشود، به ادارات اختصاص دارد؛ جایی که افراد در آنجا کار میکنند و باید تمرکز خود را روی کارشان قرار دهند، نه مناظر اطراف! برج خلیفه ارتفاع بسیار زیادی دارد و در نتیجه از این آسانسورها برای تخلیه مهمانان و ساکنان در زمان آتشسوزیها یا رویدادهای امنیتی استفاده میشود. برخی دیگر از حقایق مربوط به برج خلیفه عبارتاند از:- نمای خارجی برج از 28 هزار و 216 پنل شیشهای ساخته شده است که تمیزکاری آنها توسط یک تیم حرفهای 36 نفره در مدتزمان حدود سه ماه انجام میشود.- آلومینیوم بهکاررفته در برج برابر با وزن پنج هواپیمای بوئینگ A380 است.- مصرف برق برج در ساعات اوج مصرف به 50 مگاوات میرسد.- ارتفاع برج خلیفه دو برابر بیشتر از ساختمان امپایر استیت و سه برابر بیشتر از برج ایفل است.- اگر میلگردهای برج را پشت سر هم در یک خط قرار دهند، طول آنها بهاندازه فاصله تهران تا نیویورک میشود.- پارکینگ برج خلیفه برای 2,957 خودرو ظرفیت دارد.- مساحت کل بنای برج 530 هزار متر مربع، مساحت بخش تجاری 28 هزار متر مربع و مساحت فضای مسکونی 170 هزار متر مربع است.- برج خلیفه رکورد پمپاژ بتن در بلندترین نقطه با ارتفاع 605 متر را در اختیار دارد.- برج خلیفه روزانه 250 هزار گالن آب مصرف میکند و برق مصرفی آن در روز معادل 360 هزار لامپ 100 وات است که بهطور همزمان روشن میشوند.- این برج یکی از بناهای کمیاب در جهان است که از آن میتوانید غروب خورشید را دوبار مشاهده کنید؛ یک بار از طبقه پایین و بار دیگر از طبقه 148.- درهای برج خلیفه مجهز به سیستم ردیابی باد هستند که مشخص میکنند آیا بازکردن آنها امنیت دارد یا خیر.- پست برق برج خلیفه در طبقه 155 قرار دارد که مرتفعترین در جهان محسوب میشود.- برج خلیفه درمجموع 17,000 در دارد و مجهز به آسانسور تخلیه اضطراری با طراحی منحصربهفرد در زمان آتشسوزی یا تهدیدهای امنیتی است.- 100 طبقه اول آن در زمان بیسابقه 1093 روز ساخته شد که مساوی با ساخت یک طبقه در مدتزمان سه روز است.- برج خلیفه میتواند حداکثر 35 هزار نفر (بهاندازه یک شهر کوچک) را در خود جای دهد.- باغهای زیبای برج خلیفه با گیاهانی آراسته شدهاند که با آبوهوای گرم شهر دبی سازگار هستند.