سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا شما روستای فیلبند را ببینید

با حرکت به سمت شرق رامسر به سه راهی جنت رودبار میرسید. شما در ادامه مسیر از جنگلهایی رد میشوید که شما را به ییلاقاتی مانند جنت رودبار، اکراسر و گرسماسر میرساند. به بیان دیگر، در این دهکده به راحتی میتوان رد پای تمدن قبل از میلاد مسیح، تمدن ایران پیش از اسلام و تمدن ایران بعد از اسلام را پیدا کرد. این روستا در دهستان کوهستان (چالوس) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیت آن 116 نفر بودهاست. این روستا در دهستان کوهستان (چالوس) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیت آن 10 نفر بودهاست. این موزه از جذابترین نقاط گردشگری شهرستان لاهیجان است که اول بهعنوان آرامگاه کاشف السلطنه مورد بازدید قرار میگرفت، ولی با گذر زمان و با تکمیل ساختمان نیمهکارهی مجاور آرامگاه، در سال 1375 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و بهعنوان موزه تاریخ چای ایران مورد بهرهبرداری قرار گرفت. جهانی با اشاره به اهمیت و جایگاه میراث فرهنگی در بخشهای مختلف، بیان کرد: پروندههای پیشنهادی فیروزکوه سیاهکل و کوه تیلار تالش نیز پس از هماهنگیهای استانی و تکمیل پرونده، در مرحله بعدی ثبت قرار خواهند گرفت. روستای سرسبز و بکر چیچی نیکوتی (به معنی لانه گنجشک) یکی از جذابترین جاهای دیدنی لاهیجان است. این منطقه در دورهی صفویه ساختهشده و نهتنها جاذبهای طبیعی و سرسبز به شمار میرود، بلکه یادگاریهای کهن و تاریخی هم دارد.

در تابستان گرم و شرجی گیلان هم که به این غار بروید، درونش پر از برف و یخ است. اکنون به دلیل قانون مراقبت از جنگل، اهالی علاوه بر کشاورزی به خیاطی و نجاری و صنایع دستی روی آوردهاند. شما اکنون در یکی از بکرترین مناطق ایران قرار دارید. مسجد جامع شهر لاهیجان سرگذشت جالبی داشته و بعد از بازسازیهای گوناگون، اکنون به نقطه گردشگری مناسبی برای این شهر تبدیل شده است. مسجد جامع شهر لاهیجان مثل سایر مسجد جامعهای ایران، از زیباییهای ویژهای برخوردار است و انتخاب خوبی برای گردشگران خواهد بود.این مسجد یکی دیگر از جاهای دیدنی لاهیجان است که کنار اثر تاریخی بقعه چهار پادشاهان قرار گرفته و ساخت آن به دوران کیاییان و سال 893 هجری قمری برمیگردد. این اثر در سال 1355 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و سالها است که گردشگران بسیاری را بهسوی خود میکشاند. بخش کوهستانی نیز در ارتفاع 500 تا 2000 متری از سطح دریا و در دامنههای شمالی رشته کوه البرز واقع شده است و به سبب همین موقعیت جغرافیایی دارای تابستانهای خنک و زمستانهای سرد همراه با بارش فراوان برف است؛ اما بهطورکلی آبوهوای این شهر همانند دیگر شهرهای شمالی ایران مرطوب و پر باران است و میزان بارندگی سالانه در آن به 1000 تا 1400 میلیمتر میرسد. در فصل بهار آبوهوای این شهر مطبوع و دلپذیر است و جنگلها و دشتهای آن سرسبز و غرق در گلهای متنوع است. امامزاده عونبنعلی، طبیعت سرسبز ماسوله را به فضایی عرفانی و مذهبی گره میزند. دیلمان علاوه بر آبوهوای خوب و مناظر بکر و زیبا، دارای جاذبههای گردشگری مختلفی است که از این بین میتوان به آبشار لونک، قلعه کوتی، تی تی کاروانسرا، قلعه گرماور، حمام تاریخی دیلمان، امامزاده سید صالح، امامزاده سید ابراهیم، امامزاده سید اسماعیل، بقعه امامزاده تورار، قلعه کوتول شاه، منطقه گردشگری ابی نام، منطقه باستانی کوه پس، غار اسپهدان و غار لوعلی اشاره کرد.

بنابراین پیشنهاد می کنیم در مسافرت به شهر گرگان حتماً به بافت قدیمی و تاریخی این شهر رفته و در نزدیکی بازار نعلبندان و در مجاورت امامزاده نور از این بنای بسیار زیبا بازدید کنید. اگر علاقهمند به بازدید از اماکن تاریخی مرموز و ترسناک و در عین حال زیبا هستید پیشنهاد میکنیم در سفرتان به سیاهکل حتماً از قلعه کوتول شاه بازدید کنید. اتاقک برای شما پیشنهاد ویژهای دارد. برای اجاره ویلا شمال میتوانید از سایت اتاقک کمک بگیرید. این پدیده زیبا در طی زمانهای طولانی ایجاد شده است و بعضی کارشناسان گفتهاند که برای ایجاد هر 1 سانتیمتر از این آویزهای آهکی 100 سال زمان برده است. رضوانی میراث فرهنگی را به دو بخش میراث معنوی و ملموس تقسیم کرد و گفت: آداب و رسوم و آیینها دستاوردهای یک ملت در سالهای متمادی محسوب میشوند که زمان باعث صیغل زائقه مردم شده است. استان مازندران، یکی از کهن ترین استان های ایران است و فرهنگ غنی و آداب و رسوم منحصر بفرد این منطقه بسیار جذاب و دیدنی می باشد. یکی دیگر از جاذبههای تاریخی شهر لاهیجان حمام گلشن است که متعلق به دوران قاجار بوده و در سال 1334 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

با توجه به بکر ماندن این منطقه در مقایسه با دیگر قسمتهای نوار شمالی کشورمان، یکی از مهمترین جاذبههای منطقهی دیلمان روستاگردی و همنشینی با مردم دیلمی و کوهنشین منطقه است؛ مردمانی که با لباس و زبان سنتی، و زندگی در دل جنگلهای بهشتی این منطقه همیشه با روی باز پذیرای گردشگران هستند. در روستای لاویج نیز مثل بسیاری از روستاهای کشورمان، مردم به شغل دامداری هم میپردازند. کاروانسرا با استفاده از سنگهای رودخانهای و ساروج بناشده و همچنان هم بعد از گذشت سالها پابرجا مانده است. آبشار لونک یکی از آبشار های زیبا و دیدنی استان گیلان است که در منطقه جنگلی سیاهکل و در جاده سیاهکل به دیلمان و در فاصله 25 کیلومتری از این شهر قرار گرفته است. اگر به این شهرهای شمالی سری زده باشید حتماً با غذاهای خوشمزهای که در این منطقه سرو میشود نیز آشنا هستید. او اولین نفری بود که به کشت چای در ایران پرداخت؛ به همین خاطر هم از او با نام پدر چای ایران یاد میشود. پس بازدید از این منطقه هم به مذاق طبیعت دوستان خوش خواهد آمد و هم انتخاب مناسبی برای علاقهمندان به تاریخ و پادشاهی گذشتهی ایران خواهد بود. طبیعت گلستان نسبت به سایر نقاط شمال ایران بکرتر است. این استان از لحاظ گردشگر پذیری، رتبه اول را در کشور دارد و هرساله پذیرای گردشگران و طبیعت گردان بسیاری است. این چشمه در منطقهای به همین نام و در میان جنگلهای دو هزار تنکابن قرار گرفته و هر سال پذیرای گردشگران بسیاری است. در ادامه مناطق بکر شمال میرسیم به جنگلهای شهر لنگرود. این مناطق و مسیرهای دسترسی به آنها بسیار زیبا هستند و بهشت طبیعت گردان به شمار میروند. آب شیرین، اقلیم معتدل، دسترسی مناسب، مناظر فوقالعاده و محوطه سرسبز این تالاب باعث شدهاند که طرفداران طبیعت حسابی از تماشای آن لذت ببرند.

شهر سیاهکل یکی از شهرهای ییلاقی شمال کشور است و به دلیل داشتن زمینهای کشاورزی حاصلخیز، مراتع سرسبز و پر رونق و آبوهوای معتدل و مرطوب، فضا و شرایط بسیار مناسبی برای دامداری و کشاورزی دارد؛ بنابراین اقتصاد این شهر بر پایه دامداری و کشاورزی است. بعد از اینکه با تله کابین به بالای مجموعه تفریحی یعنی پارک جنگلی هزار پله یا ایل میلی رسیدید، میتوانید از امکانات تفریحی دیگری مانند زیپ لاین و پل معلق استفاده کنید. این تله کابین از 50 کابین تشکیل شده است که در مجموع، ظرفیت حمل 450 نفر در یک ساعت را دارد. از جاهای دیدنی و تفریحات رامسر میتوان به تله کابین رامسر اشاره کرد، که از ساحل خزر شروع شده و به جنگل ایلمیلی میرسد. درختان راش، توسکا، فندق و گیاهان دارویی در کنار موسیقی گوشنواز پرندگان پارک جنگلی ماسوله را به قطعهای جامانده از بهشت بر روی زمین تبدیل میکند. قدم زدن در محیطی که تنها صدای پرندگان به گوش میرسد و آرامش اعجاب انگیز جنگل قطعا یکی از فراموش نشدنیترین خاطرات خواهد بود. در این منطقه می توانید شاهد دهکده های ییلاقی، آثار تاریخی،آثار باستانی، طبیعت بکر، حیات وحش زیبا و حتی پرندگان نادر باشید. آبشار لوه یکی از زیبا ترین ابشار های گلستان و حتی یکی از قشنگ ترین آبشارهای کل کشورمان است. آبشار لوه به ارتفاع75 متر جزء یکی از دیدنی ترین و معروفترین آبشارهای استان گلستان محسوب می شود. طول ضلع شرقی 17.70 و قطر آن 2.30 و ارتفاع آن 6.30 متر است.

بلیط آکواریوم دبی - قیمت + خرید - آفر تهران دبی - 1402 روستای فیلبند در ارتفاع 2300 متر از سطح دریا واقع شده است و بهعنوان بلندترین قسمت شرقی استان مازندران شناخته میشود. تصور نوشیدن یک فنجان چای در حالی که صدای آبشار هوش از سرتان برده و رنگ سبز درختان چشمهایتان را نوازش میکند، قابل وصف نیست! در اینکه ایران کشور چهارفصلی است شکی نیست. این روستا در دهستان کوهستان (چالوس) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیت آن 14 نفر بودهاست. در گناباد نیز قسمتی به نام قصبه شهر (شهر) وجود دارد که به مردم آن شهری میگویند.این روستا در دهستان بیرونبشم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1385، جمعیت آن 127 نفر بودهاست. آبشار لونک یکی از آبشارهای زیبا و دیدنی شمال ایران است که در 25 کیلومتری شهر سیاهکل و در جنگل های سیاهکل، کنار جاده سیاهکل به دیلمان واقع شده است. هوای پارک جنگلی النگدره، 10 درجه از هوای شهر گرگان خنکتر است و در داخل آن آبشار و چشمهسارهای متعددی جریان دارند. در مجاورت این چشمه نیز دشتهایی سرسبز قرار دارند که برای گردشگران جهت برپایی کمپ مقصد مناسبی به شمار میروند. مناطق سیاهکل و دیلمان با تاریخی کهن، مکان هایی ناشناخته و رازهایی سربه مهر در درون خویش دارند. قلعه گرماور یکی از جاذبههای تاریخی و دیدنی سیاهکل است در یک کیلومتری غرب روستای گرماور واقع شده است. قدمت قلعه گرماور به پیش از اسلام میرسد و در اثر زلزله سال 69 فقط برج دیدهبانی آن سالم مانده است. جنگل دالخانی، جنگلی بسیار دیدنی در فاصله 30 کیلومتری جنوب شرق شهرستان رامسر در جاده ییلاق جنت رودبار قرار گرفته است، این جنگل در جوار کوه های البرز واقع شده است و جنگلی نیمه کوهستانی به شمار می آید به طوری که در آن علاوه بر جنگل نوردی می توان به کوهنوردی هم پرداخت و از آب و هوای ناب آن نیز بهره برد.

اگر هم چارهای جز برپایی آتش ندارید! چای در فرهنگ ما جایگاه و ارزش خاصی دارد تا جایی که اگر جلو عشاق آن در موردش بیاحترامی کنید یا کوچک جلوهاش دهید، حسابی از دستتان دلخور میشوند. میراز علی میربلوک در دوره قاجار با هزینه شخصی خود، دستور کاوش و مرمت حمام دیلمان را داد؛ بنایی که با سنگ و آجر ساخته شده بود و حوضهای هشتضلعی، نورگیرهایی از جنس مرمر شفاف و طاقهای گنبدی شکل داشت. این کارت ها هزینه اقامت شما را به شکل چشمگیری کاهش داده، و سفر لذت بخش و خاطره انگیزی را برای شما و عزیزانتان فراهم میکند. از اینرو در ادامه به معرفی برخی از جاذبههای دیدنی این شهر خواهیم پرداخت تا برنامهریزی راحتتری برای سفرتان داشته باشید و از لحظهلحظه آن لذت ببرید. دیلمان بخشی از شهرستان سیاهکل است که در 15 کیلومتری لاهیجان قرار دارد. این قله که ارتفاع آن به دو هزار و هفتصد متر می رسد در درون منطقه جنگلی سیاهکل واقع در دهستان دشتویل قرار دارد. البته یافتههای این منطقه تنها به این اثر محدود نمیشود و اشیای دیگری نیز در این شهر یافته شدهاند که متاسفانه بسیاری از آنها را بهصورت قاچاقی از کشور خارج کردهاند.عکس از ویکیپدیا (عکاس: علیرضا جواهری)با وجود اینکه در حال حاضر دیلمان منطقه نسبتا کوچکی را شامل میشود؛ در گذشته دیلمان نام بخش بزرگی بوده است که از غرب گیلان تا بابل و از جنوب تا قزوین ادامه داشت. امکان ندارد به رامسر بروید و بعد از دیدن جنگل دالخانی به فکر اقامتی چند روزه در این منطقه نباشید! محلیها در اردیبهشت ماه بهسمت دشت گل گاوزبان منطقه قلاردن میروند، گل گاوزبان میچینند و گیاه دیگری به نام «زی زا». شاید برایتان جالبتوجه باشد، دریاچه گل رامیان فقط یک نمونه دیگر در دنیا دارد.

در فصل بهار و به خصوص اردیبهشت ماه، گل های بابونه زرد در این دشت به وفور رشد می کنند و به گونه ای است که اگر از دور به این دشت نگاه کنید، فرشی زرد رنگ در میان دشت پهن شده است. این بقعه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و میزبان گردشگران برای بازدید از یک مکان تاریخی است. همیشه زمانی را برای رفتن به طبیعت ایران و ماجراجویی در گوشهوکنار آن در نظر بگیرید. می باشد. به خاطر داشته باشید که بهتر است قبل از تصمیم برای کمپینگ در جنگل دالخانی، شرایط آب و هوایی را مد نظر قرار دهید تا در مقصد با مشکل مواجه نشوید. همچنین در طبقه پایین این رستوران نیز نمایشگاه ظروف سفالی قرار گرفته است که میتوانید علاوه بر بازدید بهعنوان سوغاتی نیز از آنها خریداری کنید. برای اقامت در سیاهکل گزینههای متعددی از ویلاها و سوئیتها گرفته تا کلبههای جنگلی و اقامتگاههای بومگردی وجود دارد که میتوانید بر اساس نیاز و سلیقهتان هرکدام را که خواستید انتخاب کنید. مسجد اکبریه یکی دیگر از جاهای تاریخی شهر لاهیجان است که در جنوب غربی این شهر قرار دارد. دلمان هوای گشتوگذار در میان آثار تاریخی دیلمان را کرد، پس سری به کاروانسرای تی تی، قلعه گرماور و حمام تاریخی زدیم. در روستای گرماور قلعهای با همین نام وجود دارد که به دوران پیش از اسلام مربوط میشود. این قلعه تنها قلعه ای در منطقه است که آثاری از آن به جای مانده و قسمت هایی از آن سالم است. امید است که این فعالیت با دقت به ظرافتهای مرمت بناهای تاریخی و بدون آسیب زدن به قلعه موجب رونق بیشتر گردشگری منطقه باشد.

یکی از آثار تاریخی آن که طرفداران بسیاری هم دارد، قلعه مارکوه است که بر روی کوهی در فراز این شهر قرار دارد. طبقه همکف از سالن اصلی بنا، به اسناد و مدارک مرحوم کاشف السلطنه و وسایل مربوط به چای و چای نوشی اختصاص دادهشده و طبقه دوم هم شامل ویترینها و اقلام مردمشناسی است. بر روی این کوه بلند، قلعه ای از گذشته بر جای مانده است که امروزه با نام قلعه مارکوه شناخته می شود. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که مسیر سیاهکل به دیلمان جادهای آسفالته و با کیفیت است که سفر در آن چندان جای نگرانی ندارد. اگر قصد دارید در سفرتان به سیاهکل چند شبی را در این شهر گذرانده و از جاذبههای دیدنی آن لذت ببرید یافتن اقامتگاه مناسب باید یکی از اولویتهای مهم شما قبل از سفر به این شهر باشد تا با آرامش و بدون دغدغه اقامتگاه به گشتوگذار پرداخته و سفری لذت بخشی را تجربه کنید. منظره چشمنواز این روستا نظر گردشگران را به خود جلب میکند و قطعا شما هم دوست دارید در فضای سنگفرش شده کندلوس قدم بزنید و بافت قدیمی روستا را تماشا کنید. دیدن همه این ها احتمالا شما را هم به وجد خواد آورد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ون برای شمال لطفا از سایت ما دیدن کنید.