سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه حلوای خوشمزه و آسان!


حلوا یکی از دسرهای خوشمزه ایران است. حلوا انواع مختلفی دارد از جمله حلوای شیری، حلوای زعفرانی و حلوای هویج که طرفداران خود را دارد. از خالوه در مجالس عزاداری نیز استفاده می شود. بسیاری از مردم طرز تهیه حلوا را نمی دانند. طرز تهیه حلوا آسان و روان است اما زمان زیادی می برد. در این مقاله رژیم غفاری در مورد طرز تهیه حلوا به معرفی چند روش از طرز تهیه حلوا می پردازیم که از آن جمله می توان به طرز تهیه شکر در خانه، طرز تهیه زعفران حلوا و طرز تهیه کف حلوا اشاره کرد.

مواد لازم برای تهیه حلوای شکری

سوختن

120 گرم

آرد گندم

210 گرم

آب

یک فنجان

آب انگور یا شکر

500 گرم

آجیل خشک

150 گرم

قند

سوپ 3 قاشق غذاخوری

زعفران خوب

قاشق سوپخوری

روغن

همانطور که شما نیاز دارید

پودر پسته به میزان لازم

برای تهیه حلوای شکری خانگی باید موارد زیر را انجام دهید.

مرحله 1: آرد را با حرارت کم تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود. اما دقت کنید که رنگ خمیر تغییر نکند

مرحله دوم: آرد را به آرد اضافه کنید و این مخلوط را با آرد گندم و آرد به مدت پنج دقیقه با حرارت ملایم مخلوط کنید.

مرحله اول: گردوی خرد شده را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند و به ظرف مناسبی منتقل کنید. شکر و آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی آتش هم بزنید تا شکر به خوبی در آب حل و حل شود (می توانید به جای شکر از آب انگور یا عسل استفاده کنید).

مرحله چهارم: گلاب و زعفران را به مخلوط آب و شکر اضافه کنید و شعله را زیاد کنید تا شربت حلوا به نقطه جوش برسد. سپس این شربت را به مخلوط آرد و آرد و گردوی خرد شده اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شربت و آرد به یک درجه برسد.

مرحله پنجم: روی قالب را سلفون بپوشانید، حلوای شکر را داخل آن بریزید، با قلم مو با یک قاشق کره آب شده، سطح کیسه شکر را صاف کنید، پسته یا آرد پسته را به کیسه شکر اضافه کنید و بگذارید بماند. به مدت 12 ساعت در یخچال قرار دهید.

آموزش سبک زعفران

مواد لازم برای تهیه این حلوای خوشمزه:

یک لیوان شکر

دو لیوان آرد سفید

یک چهارم پیمانه زعفران آب پز

نصف لیوان آب مایع

صد گرم کره

قبیله شیشه گل رز

یک و نیم لیوان آب

پودر هل اختیاری است

برای تهیه حلوا زعفرانی ابتدا باید شربت حلوا را تهیه کنید. برای تهیه شربت حلوا، زعفران شیر را با آب و شکر مخلوط کرده و روی آتش بگذارید تا خوب مخلوط شوند و چند دقیقه بپزند، سپس شعله گاز را خاموش کنید.

ابتدا آرد را چند بار الک کرده و در قابلمه مناسبی قرار دهید و روی حرارت ملایم بپزید تا بوی خامی آرد گرفته شود و رنگ آرد تغییر کند. پخت خمیر را 30 تا 40 دقیقه ادامه دهید و هر از چند گاهی خمیر را هم بزنید تا نسوزد.

سپس وقتی رنگ آرد تغییر کرد می توانید روغن و قیمه را به آرد اضافه کنید و به تفت دادن آرد ادامه دهید تا رنگ آن تیره شود. سپس آرد را از روی حرارت بردارید و شربتی را که قبلاً آماده کرده بودید به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا دیگر آرد باقی نماند.

5-10 دقیقه طول می کشد تا حلوا سفت شود و بعد از سفت شدن حلوا هل و گلاب را اضافه می کنیم تا بوی گلاب از حرارت از بین نرود.

هنگام درست کردن حلوا، بهتر است از شعله پخش کن استفاده کنید تا حرارت به طور یکنواخت در تمام ظرف پخش شود. حلوای زعفرانی را می توانید به عنوان دسر سرو کنید.

 

طرز تهیه حلوای گازدار

حلوای کاگیری یکی از انواع حلوای توریز است که در بین آذری ها رواج دارد.

مواد لازم برای تهیه حلوا کف عبارتند از:

آرد شیرینی سفید دو لیوان

یک لیوان آرد نخودچی

پنجاه گرم کره

دو پیمانه پودر قند

نصف فنجان بادام یا گردو خرد شده

2/3 فنجان روغن جامد یا نیمه جامد

زعفران دم کرده ساکا یک قاشق غذاخوری

دو قاشق پودر هل

طرز تهیه حلوای پفکی به این صورت است که ابتدا آرد سفید نانوایی را به مدت 45 دقیقه روی حرارت ملایم تفت می دهیم تا مواد اولیه آرد گرفته شود و رنگ آرد تغییر چندانی پیدا نکند. در این مرحله تابه را از روی حرارت برداشته، آرد نخودچی را الک کرده، دوباره روی حرارت قرار می دهیم و آرد سفید و آرد نخودچی را با هم به مدت 10 دقیقه تفت می دهیم.

پس از ورز دادن این خمیرها، روغن و کره را به خمیر ورز داده شده اضافه کنید، دوباره به مدت 5 دقیقه ورز دهید و قالب را کنار بگذارید تا خنک شود. در ادامه طرز تهیه حلوا باید هل را چرخ کرده و بادام و گردو را در چرخ گوشت چرخ کنید و فقط تا زمان چرخ کردن چرخ کنید.

سپس وقتی آرد خنک شد نثار را داخل آرد الک کرده و هل و پودر زعفران را اضافه کرده و با پشت قاشق نثار را به آرد اضافه کنید.

در این مرحله گردو یا گردو را اضافه کنید. در این مرحله با فشار دست حلوا را کنار هم بیاورید و حلوا را در گوشه ای از تابه جمع کنید و کفگیر را در حلوا قرار دهید و حلوا را بلند کرده و بشقاب را روی حلوا برگردانید و حلوا را در ظرف برگردانید. فوم حلوای شما آماده سرو است.

رژیم غذایی نصف اردک

حلوا یکی از غذاهایی است که اغلب از رژیم های کاهش وزن حذف می شود زیرا کالری بالایی دارد. با این حال، می توان از خواص آن با تنظیم کالری در غذاهای اصلی استفاده کرد. بنابراین رژیم های غذایی مانند بهاره غفاری که بدون قطع هیچ غذایی سلامت و تناسب اندام را حفظ می کنند، طرفداران زیادی دارند.

مراجعه به سایت:  https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-حلوا/