سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای داشتن مدرک تافل انگلیسی چیست؟


آزمون تافل یکی از استانداردترین و محبوب ترین آزمون های زبان انگلیسی است که برای ادامه تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان یا کسب فرصت های شغلی بین المللی لازم است. همانطور که می دانید آزمون های زبان انگلیسی به تافل محدود نمی شود و تست های معتبر دیگری نیز برای سنجش توانایی زبان انگلیسی وجود دارد. اما مزایای مدرک تافل چیست و این آزمون چه ویژگی هایی دارد؟

مهمترین مزایای اخذ مدرک تافل و جی آر ای هوم ادیشن چیست؟


در مقاله مفصل آزمون تافل به طور کامل به این آزمون پرداخته ایم و به تمام سوالات رایج در مورد آن پاسخ داده ایم. بنابراین در ادامه به ویژگی هایی که این آزمون و مدرک آن را از آزمون های مشابه متمایز می کند اشاره می کنیم:

1. افزایش اعتبار و ایجاد فرصت های بیشتر برای متقاضیان

مدرک تافل توسط حدود 10000 دانشگاه در 150 کشور جهان پذیرفته می شود بنابراین با این مدرک آزمون می توانید در دانشگاه های معروف 150 کشور تحصیل کنید.

اصولا هر چه در قسمت های مختلف این آزمون امتیاز بیشتری کسب کنید احتمال قبولی شما بیشتر می شود.

بر اساس بررسی کالج ها و دانشگاه هایی که تافل و سایر آزمون های زبان انگلیسی را می پذیرند، مشخص شد که 80 درصد از این موسسات، نمرات آزمون تافل را بر سایر آزمون ها ترجیح می دهند.

2. نمره منصفانه، به خصوص در قسمت اسپیکینگ

یکی از جنبه های تافل که آن را از سایر آزمون های انگلیسی متمایز می کند، نمره عادلانه و دقیق صحبت کردن است.

در آزمون دیگری، شخصی روبروی شما می نشیند و از شما سوالاتی به سبک مصاحبه می پرسد که باید سریع به آنها پاسخ دهید. در چنین مواقعی به دلیل استرس و سایر عوامل محیطی، ممکن است نتوانید به سؤالات پاسخ کامل دهید و یا آزمونگر آنها را اشتباه علامت گذاری کند.

3. مهارت ها و توانایی های انگلیسی را بهبود بخشید

آمادگی برای تافل مهارت های شما را در تمام زمینه های زبان انگلیسی، از خواندن و نوشتن تا صحبت کردن، به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

برای شرکت در آزمون تافل، باید با منابع آزمون تافل آشنا شوید و بخش بزرگی از آنها را مطالعه کنید، در کلاس خصوصی آمادگی تافل شرکت کنید و به طور خلاصه بخش زیادی از وقت خود را به مدت یک یا دو سال صرف ارتقای مهارت های خود کنید.

4. بازیابی پیشرفت ها

حتی اگر نمی خواهید از نمره تافل برای درخواست موقعیت های علمی یا کاری استفاده کنید، این نمره در رزومه شما به تقویت آن کمک می کند و مزایای زیادی دارد.

کسب نمره بالا در آزمون تافل نشان دهنده مهارت شما در جنبه های مختلف زبان انگلیسی است. همانطور که در مقاله اعتبار گواهینامه تافل اشاره کردیم، یکی از مزایای داشتن مدرک تافل این است که داشتن آن در رزومه حتی پس از گذشت دو سال و تاریخ انقضا، باز هم تاثیر زیادی در شغل شما دارد. . و اعتبار حرفه ای و موقعیت اجتماعی شما را خواهد داشت.

5. دسترسی آسان به منابع و دوره های آموزشی

یکی از مهمترین مزیت های آزمون تافل این است که می توانید به راحتی و به سرعت به اکثر منابع آزمون و دوره های آموزشی آن دسترسی داشته باشید. خبر خوب این است که استفاده از بسیاری از این منابع رایگان است

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب ها برای شرکت در آزمون تافل

آزمون تافل iBT به صورت آنلاین برگزار می شود و در مقایسه با سایر آزمون های مشابه، شرایط ثبت نام و شرکت بسیار ساده است.

6. افزایش دسترسی به مشاغل بین المللی

یکی دیگر از مزایای مدرک تافل این است که به افرادی که می خواهند در خارج از کشور کار کنند و مشاغل بین المللی را پیدا کنند، کمک می کند تا راحت تر برای ویزا اقدام کنند.

اگر می خواهید در آمریکا کار کنید، باید مدرک تافل داشته باشید. بسیاری از کارفرمایان از دیدن مدرکی که سطح بالای زبان انگلیسی متقاضی را نشان می دهد خوشحال خواهند شد. همه می توانند ادعا کنند که به زبان انگلیسی مسلط هستند، اما نمره بالا در بخش Speaking و Listening آزمون تافل این را ثابت می کند.

7. تعیین سطح مهارت های تحصیلی

بیش از 90 درصد سوالات آزمون تافل آکادمیک است، بنابراین می توان گفت که آزمون تافل آزمونی است که مهارت های تحصیلی و دانش زبان آموزان انگلیسی را می سنجد. به همین دلیل است که بسیاری از دانشگاه ها و کالج ها از این نمرات آزمون به عنوان معیاری برای ارزیابی درخواست های پذیرش تحصیلی استفاده می کنند.

8. جایگزین آزمون های زبان انگلیسی داخلی مانند TOLIMO و MSRT

یکی از مهمترین مزایای داشتن مدرک تافل مربوط به دانشجویان دکتری می باشد. معمولا برای قبولی در این مقطع در اکثر رشته های تحصیلی ارائه نتایج یکی از آزمون های داخلی زبان انگلیسی مانند MHLE، TOLIMO، MSRT و ... ضروری است.

اگر در زمان ثبت نام در مقطع دکتری برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های ایران دارای مدرک معتبر تافل هستید، نیازی به شرکت در آزمون زبان داخل کشور برای پذیرش ندارید.